Brza i zdrava hrana recepti

četvrtak, 19. listopada 2017.

Zašto je kokosovo ulje Super Hrana


Zašto je kokosovo ulje Super Hrana



U mnogim istočnim religijama imamo koncept "stabla svijeta". To je također vrlo istaknuti koncept u hinduizmu gdje se zove kalpavriksha ili 'drvo koje ispunjava želje'.

Stablo kokosa često je identificirano kao kalpavriksha zbog svoje mnogobrojne upotrebe. Zapravo, većina obitelji na južnoj obali Indije neprestano dodaju kokos u hranu. Ne mogu zamisliti hranu bez kokosa.

Ali, postoji iracionalni strah od kuhanja s kokosovim uljem s obzirom na visoku koncentraciju zasićenih masti u ulju. Srećom, situacija se mijenja. Danas vidimo ponovo zanimanje za kokosovo ulje zbog raznih znanstvenih studija na njemu diljem svijeta.

Kokosovo ulje je sasvim jedinstveno jer, za razliku od ostalih vrsta ulja za kuhanje (palmino ulje, suncokretovo ulje). Pogledajmo koje te prednosti.

Bogata je trigliceridima srednjeg lanca (MCTs)

Stiče se loš utisak o kokosovom ulju jer je bogato zasićenim mastima, ali to nije sasvim točno. Glavne zasićene masti u kokosu su kaprilna kiselina, palmitinska kiselina, miristinska kiselina i laurinska kiselina. Ove zasićene masne kiseline zapravo pripadaju kategoriji pod nazivom trigliceridi srednjeg lanca ili MCT. Oni se ne samo da metaboliziraju brže nego na dugotrajnim trigliceridima, već su i zdraviji.

Ima visoku točku pušenja

Ima visoku točku pušenja (177 stupnjeva). Većina sjemena, matica i biljnih ulja imaju nisku točku pušenja. Točka pušenja je točka zagrijavanja iza koje će ulje početi gorjeti. Hrana koja se kuha u uljima s niskim udjelom pušenja obično ima spaljeni okus. Druga prednost visoke točke pušenja je da iza te točke masne kiseline u ulju oksidiraju i proizvode slobodne radikale koji su opasni za zdravlje.

Ima antimikrobna svojstva

Ima dva važna sastojka koja mu daju antimikrobna svojstva - kaprilnu kiselinu i laurinsku kiselinu. 

To je izvrsno ulje za kosu

Ispucali vrhovi kose , svrbež kože, prhut ili slaba kosa? Pokušajte ga nanijeti na kosu i vlasište. Bogat je mineralima, vitaminima i antioksidantima. Studija objavljena 2005. godine u časopisu Journal of Cosmetic Science također je rekla da prodire folikule dlake bolje od mineralnog ulja, glavnog sastojka u sredstvima za kosu. Većina ljudi nije svjesna da je perut uzrokovan bakterijama i gljivicama. Antimikrobna svojstva kokosovog ulja ubijaju ove mikroorganizme, zadržavajući perut pod kontrolom.

Pomaže probavu

Trigliceridi srednjeg lanca u njemu, posebice laurinska kiselina, transformiraju se u antimikrobne tvari u probavnom sustavu. Oni ubijaju loše bakterije poput helicobacter pylori dok ostavljaju korisne bakterije netaknute. Tako ponovno uspostavlja ravnotežu u probavnom sustavu i promiče zdravlje debelog crijeva. Također je učinkovita protiv probavnih problema poput kolitisa, konstipacije, sindroma iritabilnog crijeva i gastritisa. Mnogi ljudi čak preporučuju kokosovo ulje za čišćenje debelog crijeva.

Smanjuje upalu crijeva

Ako patite od crijevnih problema kao što je sindrom iritabilnog crijeva ili Crohnova bolest, možete imati koristi od konzumiranja kokosovog ulja. Srednje zasićene trigliceride u kokosovom ulju apsorbiraju se brže u crijevima od dugotrajnih triglicerida koji se nalaze u drugim uljima za kuhanje.

Sjajno je za kožu

Kokosovo ulje  nije samo tonik za kosu i jestivo ulje, također se može koristiti u masažama i kao skin conditioner. Kokosovo ulje bogato je vitaminom E (0,1 mg u 100 g kokosovog ulja) koje je od vitalnog značaja za zdravlje kože. Možete ga upotrijebiti za uklanjanje šminke. Kokosovo ulje prodire u kožu dublje od prosječne kozmetičke njege kože zbog male molekularne težine.

Pomaže vam istopiti masnoću

Kokosovo ulje ima manje kalorija od ostalih ulja za kuhanje. To je zato što su trigliceridi srednje veličine manji od dugotrajnih triglicerida koji su glavni sastojak drugih ulja za kuhanje. Zahvaljujući maloj veličini, MCT se apsorbira brže i koristi se odmah kao izvor energije umjesto da se skladišti kao tijelo mast. MCT također pomaže u gori rezerve masti. Jedna studija pokazala je da uzimanje 15-30 gm MCT povećava potrošnju energije tijekom 24 sata do 5%.