Brza i zdrava hrana recepti

nedjelja, 11. ožujka 2018.

Ne želite dijetu- hodajte




Želite se obračunati s viškom kilograma, ali niste za stroge i iscrpljujuće dijete?
Maštate o boljoj fizičkoj kondiciji, ali teretana i naporne vježbe vam djeluju nemoguće?
Želite ugodnu rekreaciju koja će bez velikih odricanja pomoći vašoj vitkoj liniji?
Postoji odlično prirodno rješenje koje na zdrav način garantira gubljenje suvišnih kilograma!
Riječ je o osnovnoj ljudskoj fizičkoj aktivnosti, a treba vam samo dobra volja i par udobnih tenisica.
Riječ je o hodanju.
Mnogobrojne studije potvrdile su da ova jednostavna i prirodna aktivnost pomaže u mršavljenju i održavanju optimalne tjelesne težine, a istovremeno poboljšava opće zdravstveno stanje.


Dobrobiti hodanja


Hodanje kao fizička aktivnost idealna je za sve dobne skupine, a za razliku od mnogih popularnih metoda mršavljenja nema negativnih nuspojava.

Upravo suprotno, ono je jedna od najboljih metoda očuvanja zdravlja i vitalnosti.
Hodanje vam neće oslabiti imunitet, iscrpiti vaše tijelo, narušiti krvnu sliku niti na bilo koji drugi način ugroziti vaše zdravlje.
Zdravstvene beneficije redovitog hodanja su višestruke.
Dokazano je da ova aktivnost čuva zdravlje srca i doprinosi smanjenju rizika od srčanog udara.
Prema istraživanju Sveučilišta Harvard (SAD) trideset minuta hodanja pet do šest puta tjedno znatno smanjuje rizik od srčanog udara.
Također prevenira pojavu šećerne bolesti i osteoporoze te pomaže u liječenju artritisa, visokog krvnog tlaka i depresije.
Istraživanja su potvrdila da žene koje redovito hodaju imaju niži rizik od pojave osteoporoze za čak 30%.
Hodanje pridonosi očuvanju funkcionalnosti i zdravlja bubrega jer se hodanjem, odnosno znojenjem eliminira određeni dio otpadnih tvari, pri čemu bubrezi ostaju pošteđeni.
Intenzivnija šetnja poboljšava moždane funkcije, pospješuje probavu te doprinosi zdravlju krvožilnog sustava i pluća.
Dakle, osim što ćete izgubiti neželjene kilograme, usvajanjem navike redovitog hodanja višestruko ćete doprinijeti zdravlju cijelog organizama.


Hodanjem do vitke linije


Prema američkom CDC institutu (Centers for Disease Control and Prevention, SAD) brzo hodanje je posljednjih godina jedna od najpopularnijih metoda za reguliranje prekomjerne tjelesne težine.
Potvrđeno je da i sasvim lagana šetnja donosi mnogobrojne blagodati za tijelo.
No, kada je riječ o eliminaciji suvišnih kilograma, najbolji saveznik je žustrije hodanje.
Za razliku od nekih drugih intenzivnijih fizičkih aktivnost, poput primjerice trčanja, hodanje ima mnogobrojne prednosti - ne opterećuje gležnjeve, koljena, kukove, a rizik od upala mišića, iščašenja, lomova i drugih ozljeda je vrlo mali.
Ono je idealna metoda za održavanje optimalne tjelesne težine za osobe starije životne dobi, za prekomjerno gojazne osobe, za ljude koji su loše kondicije kao i za sve ostale koji se iz određenih razloga ne mogu baviti intenzivnijim aktivnostima, a žele smršavjeti.


Koliko dugo i često hodati?


Za primjetan gubitak težine preporučujemo od 250 - 300 minuta hodanja tjedno.
Ako ste početnik, započnite laganijim tempom, 3 puta tjedno, u trajanju od najmanje 15-20 minuta.
Postupno povećavajte trajanje i učestalost hodanja na 45-60 minuta dnevno, barem pet dana u tjednu.
Osobe srednje životne dobi trebale bi dnevno prehodati od 10.000 do 12.000 koraka.
To je znatno više od prosječnog broja koraka koje u današnje vrijeme dnevno napravi osoba srednje životne dobi, a prema statističkim podacima taj prosjek je oko 4.000 koraka.


Važan je tempo hodanja


Za gubitak kilograma i sagorijevanje suvišnih masti preporučujemo intenzivniji tempo hoda, odnosno brze i kratke korake popraćene čvrstim kretnjama ruku.
No, osim žustrog tempa hodanja, promjenjivi tempo, odnosno povremeno ubrzavanje i usporavanje hoda može sagorjeti dodatne kalorije.
Studija iz Ohio State University provedena 2015. godine otkrila je da hodanje raznolikim tempom sagorijeva i do 20% više kalorija u odnosu na stalan tempo hoda.
Jednom do dva puta tjedno postavite si izazov savladavanja različitih terena.
Hodanjem po neravnim površinama, poput šuma, brežuljaka ili planinskih staza dodatno ćete uposliti vaše mišiće što će doprinijeti njihovom oblikovanju, ali i pojačanom sagorijevanju kalorija.
Za početnike vrijedi sljedeće pravilo - slušajte vaše tijelo i hodajte intenzitetom koji vam se čini kao dovoljan izazov, tempom tijekom kojega ćete se umjereno znojiti, a koji vas istovremeno neće ostaviti bez daha.
Za one koji su stekli određenu kondiciju preporučuje se hodanje brzinom pri kojoj srce radi sa 65 do 75% maksimalne brzine.
Maksimalna brzina rada srca mjeri se na sljedeći način - od 220 otkucaja u minuti oduzmite broj vaših godina.
Primjerice, ako imate 40 godina vaš maksimalan broj otkucaja srca je 180.


Kakve rezultate možete očekivati?


Konačni rezultati ovise o čimbenicima kao što su dob, tjelesna masa i tempo hoda, pa ovisno o njima potrošnja kalorija tijekom jednog sata žustrog hodanja može varirati od 300 do 500.
45 do 60 minuta hodanja, pet puta tjedno, dovoljno je za gubitak u prosjeku dva kilograma mjesečno.
U sat vremena hodanja napravit ćete od 10.000 do 12.000 koraka ili približno 7 do 8 km.
Naravno, ako ste početnik ovaj podatak vam zvuči nedostižno, no u tom slučaju ukupnu kilometražu možete podijeliti u etape i prehodati pola rute ujutro, a pola navečer.
Na ovaj način svakih deset dana možete izgubiti u prosjeku oko 0,5 kg.
Ako počnete već danas, do ljeta će vaša vaga pokazivati 4-6 kg manje, a nagomilane masne naslage znatno će se smanjiti.
Nagrada za vaš trud bit će zategnuto, vitko i zdravo tijelo.
   Izvor:alternativa-za-vas.com