Brza i zdrava hrana recepti

utorak, 31. srpnja 2018.

Sirutka - idealni napitak za izdržljivost i mršavljenje

srpnja 31, 2018

Pravite li kod kuće sir, kefir ili jogurt i bacate tekućinu koja ostaje nakon cijeđenja?

Nemojte to više raditi, jer je sirutka drevni lijek koji je preporučivao i sam Hipokrat.


Smatralo se da su Norvežanke dugovale svoju prekrasnu put upravo ovom napitku.

Cijenjeni doktor Paavo Ariola savjetovao ju je za dug i kvalitetan život.

Dokaz za to je i Old Thomas Parr, skromni engleski seljak, koji je doživio 152 godine.

Bio je poznat po tome što je pio sirutku svaki dan.

Sastav i ljekovitost sirutke


Ova namirnica prikladna je za prehranu od začeća do duboke starosti.

Zbog sličnosti majčinom mlijeku može se koristiti kao nadomjestak za mlijeko u prehrani dojenčadi.

Sirutka je u izvornom obliku tekućina koja sadrži manje od 1% bjelančevina i preko 93% vode.

Glavni su joj sastojci kalij, natrij, magnezij, fosfor, željezo, cink, bakar, kobalt, mangan, molibden, vitamini, vrijedni enzimi i aminokiseline.

Sto grama sirutke sadrži samo 26 kalorija, zbog čega je posebno pogodna za mršavljenje.

Najzdraviji napitak za bolesnu jetru


Sirutka je moćan čistač jetre, a čista jetra ključ je dobrog zdravlja.

Ako bolujete od bilo kakve bolesti jetre, redovito pijte sirutku.

Sadrži beta-laktoglobulin koji opskrbljuje organizam aminokiselinama zvanima BCAA.

BCCA značajno pomažu kod uznapredovalih jetrenih bolesti.

Stručnjaci potvrđuju da oboljelima od ciroze suplementiranje s BCAA pomaže da žive duže i kvalitetnije.

Sadrži i alfa-lactalbumin, koji obiluje esencijalnom aminokiselinom triptofanom poznatom po reguliranju sna i poboljšavanju raspoloženja.

Bogat je imunoglobulinima i lizosomom, koji jačaju imunitet, što je vrlo korisno kod kroničnog hepatitisa.

Sadrži protuupalni laktoferin, sastojak od neprocjenjive važnosti za one čija je jetra podložna upalama.

Puna je cisteina, potrebnim tijelu za proizvodnju glutationa, antioksidansa koji štiti tijelo od upala i toksina.

Kliničke studije pokazale su da je njegova razina jako niska kod oboljelih od hepatitisa C, što pogoršava oštećenja jetre.

Glutation je moćan antioksidans koji pomaže i kod problema sa štitnjačom, kroničnim upalama, rakom, multiplom sklerozom i Parkinsonovom bolesti.

Više informacija o glutationu možete pronaći ovdje.

Za izdržljivost i mršavljenje


Sirutka bi trebala biti dio vašeg svakodnevnog menija ako se intenzivno bavite sportom, pokušavate smršavjeti, pod stresom ste ili bolujete od teške bolesti.

Obiluje elektrolitima, odlično hidratizira tijelo, daje više energije pa je puno prikladnija od štetnih energetskih pića.

Glavna je sirovina za proizvodnju proteina, koji su neizbježan dio prehrane svakog sportaša.

Omogućuje brži oporavak i rast mišića nakon vježbanja, smanjuje apetit i potiče mršavljenje.

Istraživanja pokazuju da doprinosi i krvožilnom zdravlju, jer smanjuje glukozu u krvi i krvni tlak.

Debljina, visok tlak, umor i stres pošasti su modernog života koje značajno možete ublažiti redovnom konzumacijom sirutke.

Narodni lijek za probavu


Sirutka posjeduje mliječnu kiselinu, koja smanjuje prekomjeran broj gljivica i bakterija u crijevima, a njen niski PH potiče njihov rad.

Redovno je konzumirajte kod zatvora, nadutosti, grčeva, divertikulitisa i kroničnih upala crijeva.


Ovaj stari narodni lijek može značajno pomoći kod:

    kroničnog umora i stresa
    debljine i prejedanja
    visokog tlaka
    pada imuniteta
    želučanih tegoba
    bolesti jetre
    kandide
    čišćenja organizma od toksina


Priprema i primjena sirutke



Sirutku možete napraviti sami od sirovog domaćeg mlijeka, nabaviti od lokalnih proizvođača, na tržnicama ili u trgovinama eko hrane.

Najbolja je kozja sirutka, ali dobra je i kravlja. Bitno je da je riječ o pašnim životinjama koje nisu "pumpane" hormonima.

U prosjeku se od 10 litara mlijeka dobije jedan kilogram sira i devet litara sirutke. Znate li koliko je to ljekovitog napitka?

U početku sirutku pijte umjereno, jer ona ima diuretička svojstva.

Možete je piti triput dnevno po 1,5 decilitar, a postepeno ovu dozu možete povećati i do litre dnevno.

Kod probavnih smetnji promiješajte žlicu sirutke u čaši vode i popijte prije svakog obroka.

Osim za liječenje, sirutku možete koristiti i za vanjsku njegu kože i kose, u pripremi pekarskih proizvoda i smoothieja te u prehrani domaćih životinja i kućnih ljubimaca.

Intolerancija na sirutku


Neke osobe su alergične na sirutku. Ako sumnjate na alergiju, napravite jednostavni kućni test intolerancije na ovu namirnicu.

Navečer utrljajte malo sirutke na zapešće.

Ako vam ujutro koža bude nadražena, vi ste jedna od rijetkih osoba alergičnih na ovu namirnicu i ne preporučuje vam se terapijska primjena sirutke.

Topiva vlakna - tajna brzog mršavljenja bez jo-jo efekta

srpnja 31, 2018




Stalno čujemo da su vlakna nužna za dobru probavu, vitku liniju i kompletno zdravlje organizma.


No, na pitanje što su prehrambena vlakna i gdje se nalaze, malo će tko znati točan odgovor.

Vlakna nisu nikakav misterij. Ona se nalaze u namirnicama koje svakodnevno konzumiramo.

Dio su ugljikohidrata iz biljaka koji se u našem želucu ne razgrađuje, nego samo prolazi kroz probavni sustav.

Da biste potpuno razumjeli ulogu vlakana, trebate znati da postoje dvije vrste prehrambenih vlakana – topiva i netopiva.


Topiva se vlakna u dodiru s vodom razgrađuju, dok netopiva nabubre i ne razgrađuju se.

O tome jesu li vlakna topiva ili ne ovisi i njihova uloga u našem organizmu.

Topiva vlakna - tajna mršavljenja


Topiva vlakna u dodiru s vodom stvaraju želatinastu masu, koja privlači mnoge štetne tvari.

Ova masa također privlači šećere i masnoće iz hrane.

Istraživanja su pokazala da ljudi koji unose velike količine topivih vlakana vitkiji su i manje podložni nakupljanju suvišnih kilograma.

Činjenica da topiva vlakna privlače šećere i masnoće znači da ona snižavaju razinu šećera i triglicerida u krvi.

Dobre bakterije u našim crijevima hrane se topivim vlaknima - jedite hranu koja njima obiluje da bi vaš probavni sustav bio uravnotežen.

Da biste trajno smršavili ipak je potrebno, uz prilagodbu prehrane, baviti se tjelesnom aktivnošću.

Namirnice bogate topivim vlaknima su:

    ječam
    zob
    leća
    jabuke
    naranče
    kruške
    jagode
    orašasti plodovi
    sjemenke lana
    grah
    borovnice
    psyllium
    krastavci
    celer
    mrkva


Netopiva vlakna pomažu regulirati probavu


Netopiva vlakna iznimno su važna za crijeva.

Potiču pražnjenje crijeva i čuvaju zdravlje probavnog sustava pomažući mu da se što prije riješi štetnih tvari.

Netopiva vlakna upijaju vodu pa ćete obično osjetiti žeđ nedugo nakon što ste konzumirali hranu bogatu ovim vlaknima.

Svakako morate nadoknaditi tekućinu, jer je ona vašem organizmu potrebna da bi besprijekorno funkcionirao.

Namirnice bogate netopivim vlaknima su:

    cjelovite žitarice
    pšenične mekinje
    kukuruzne mekinje
    sjemenke
    orašasti plodovi
    kus kus
    smeđa riža
    tikvice
    celer
    brokula
    kupus
    luk
    rajčica
    mahune
    zeleno lisnato povrće
    grožđice
    grožđe
    korjenasto povrće


Zdravstvene dobrobiti vlakana


Vlakna poboljšavaju zdravlje na mnogo načina.


Hrana koja je bogata netopivim vlaknima u vašu će prehranu unijeti sve potrebne hranjive tvari.

Upijanjem vode ujedno će i produžiti osjećaj sitosti.

Ovu je hranu obično teže sažvakati, pa vaš želudac ima vremena mozgu poslati poruku kada ste siti i spriječiti vas da se prejedete.

Konzumiranje vlakana može ukloniti probleme s kožom. Ova tvrdnja vrijedi osobito za ljuske psylliuma.

Vlakna na sebe mogu "prilijepiti" gljivice i tako pomoći da probavljanjem izađu iz organizma, umjesto da se izlučuju kroz kožu uzrokujući osip i razne upalne procese.

Vlakna pomažu regulirati razinu šećera u krvi i štite zdravlje krvnih žila.

Istraživanje, čiji su rezultati objavljeni u časopisu Američke kardiološke udruge, pratilo je 39.876 žena tijekom šest godina.

Rezultati su pokazali da žene koje unose u prosjeku 26,3 grama prehrambenih vlakana dnevno, u znatno su manjoj opasnosti od kardiovaskularnih bolesti i srčanog udara.

Unos namirnica koje obiluju prehrambenim vlaknima spriječit će pojavu hemoroida, čira na želucu i mnoge druge probleme probavnog trakta.

Mnogi znanstvenici vjeruju da upravo vlakna čuvaju debelo crijevo, jajnike i maternicu od pojave karcinoma.


Djelovanje prehrambenih vlakana na zdravlje:

    reguliraju razinu šećera u krvi
    štite srce i krvne žile
    poboljšavaju probavu
    smanjuju kožne tegobe
    potpomažu mršavljenju
    štite od nekolikih vrsta karcinoma
    pomažu eliminaciji toksina iz organizma


Kako uvesti vlakna u prehranu


Jedite cijelo voće umjesto da pijete voćne sokove. Velika količina prehrambenih vlakana nalazi se u kori voća.

Obratite pažnju na deklaracije: tražite proizvode koji sadrže riječ "cjelovit", bilo da se radi o žitaricama, kruhu ili nekom od ostalih pekarskih proizvoda. Na deklaracijama je često naznačeno i koliko prehrambenih vlakana proizvod sadrži.

Umjesto grickalica jedite svježe povrće.

Započnite dan cjelovitim žitaricama koje sadrže vlakna. Na taj ćete način već rano ujutro potaknuti probavne procese u organizmu.

Salatama, varivima i juhama dodajte leće i sjemenke.

Proizvode od bijelog brašna i rafinirane žitarice (kruh, rižu, tjesteninu) zamijenite cjelovitima.

Barem jednom tjedno pojedite vegetarijanski obrok.


Prehrambena vlakna iznimno su važna za mnoge procese u našem organizmu. Uvedite ih u vašu svakodnevnu prehranu jer su ona nevidljivi čuvari vašeg zdravlja!

izvor-alternativa za vas

Skinite kilograme uz eterična ulja

srpnja 31, 2018


Eterična ulja postaju sve popularnija u liječenju i izradi prirodne kozmetike.

Ako želite smršaviti, i ovdje vam eterična ulja mogu biti od značajne pomoći.


Iako je vaša tjelesna težina određena količinom i vrstom hrane koju unosite te intenzitetom vaših fizičkih aktivnosti, upotreba odgovarajućih eteričnih ulja može vam pomoći da se riješite viška kilograma.

Neka ulja ubrzavaju sagorijevanje masnoća, dok druga suzbijaju apetit ili obuzdavaju žudnju za kaloričnom hranom.

Predstavljamo vam eterična ulja koja najbolje pomažu u postizanju idealne tjelesne težine.

Eterična ulja - učinkovita pomoć dijeti



Aromaterapija primjenjuje različita eterična ulja u svrhu postizanja željenog psihičkog stanja.

Kada udahnete uljna isparavanja, mirisne molekule putuju do mozga i stimuliraju pojedine centre, uključujući limbički sustav koji regulira pamćenje, emocije i raspoloženje.

Ovisno o tome koja ulja inhalirate, doživjet ćete stanje spokoja, zadovoljstva, uzbuđenosti, pa čak i sitosti.

Pojedina ulja aktiviraju moždane centre koji kontroliraju osjećaj gladi i sitosti pa ih možete primijeniti da biste ublažili ili odgodili glad.

Ako osjećate depresiju i tjeskobu umjesto namirnica bogatih ugljikohidratima, posegnite za eteričnim uljem kako biste podigli raspoloženje.

Eterična ulja koja ublažavaju negativne emocije ujedno smanjuju potrebu za ugljikohidratima.

1. Grejp


Grejp sadrži nootkaton, prirodnu tvar koja potiče stvaranje enzima AMPK. Taj enzim regulira razinu energije i stopu metabolizma.

Kada unesete nootkaton u organizam, AMPK ubrzava kemijske procese u tkivu mozga, jetre i mišića.

Istraživanja o djelovanju enzima AMPK svjedoče o povećanoj izdržljivosti, smanjenju težine i potkožnog masnog tkiva.

2. Bergamot


Ulje bergamota podiže energiju, donosi spokoj i poboljšava raspoloženje.

Anksioznost i depresija mogu dovesti do emocionalno izazvanog prejedanja, osobito hranom bogatom ugljikohidratima.

Unos takve hrane dovodi do privremenog osjećaja olakšanja, međutim s vremenom izaziva debljanje, s kojim dolaze nove negativne emocije poput krivnje i samokritičnosti.

Bergamot je ugodan način razbijanja ovog začaranog kruga.

Nedavna je studija pokazala da samo 15 minuta aromaterapije ovim uljem dovodi do pojačanih pozitivnih emocija i veće razine energije.


Pored toga, analizom sline utvrđeno je da su sudionici koji su udisali ovo ulje imali niže razine stresnog hormona kortizola.

Pozitivne emocije i smanjen stres ograničuju potrebu za emocionalnim prejedanjem i posredno pogoduju zdravom mršavljenju.

3. Limun


Limunovo eterično ulje povećava raznu energije, podiže raspoloženje, ublažava bol i - sprečava debljanje.

Kao antidepresiv, limunovo ulje može pomoći ublažiti negativne emocije, a time i smanjiti žudnju za ugljikohidratima.

Smatra se da limoneni, aktivni sastojci limuna, potiču lipolizu, proces koji vodi smanjenju tjelesnih masnoća.

Također, ovo ulje podiže razinu norepinefrina, hormona koji povećava dotok kisika u mozak.

Time pospješuje kognitivne funkcije, ubrzava puls i protok krvi, tjerajući mišiće da rade brže i bolje.

4. Metvica


Ovo je najkorištenije eterično ulje u svrhu mršavljenja jer navodi mozak da proizvede osjećaj sitosti i tako smanji potrebu za hranom.

Ulje metvice sadrži mentol - spoj koji ima smirujući učinak.

Podiže energiju, poboljšava moždanu aktivnost, unapređuje raspoloženje, pomaže probavi i smanjuje apetit.

Studija provedena 2008. godine utvrdila je da su sudionici koji su svaka dva sata udisali ovo ulje bili manje gladni nego članovi kontrolne grupe, iako su obje grupe jele jednake obroke.

Pripremite obrok manji nego inače i, odmah nakon što ste gotovi s jelom, udišite ulje metvice.

Pomoći će vam da se osjetite sitim iako ste unijeli manje kalorija nego što to uobičajeno činite.

5. Cimet


Eterično ulje cimeta ima ugodan i sladak miris.

Poboljšava osjetljivost stanica na inzulin, regulira razinu šećera u krvi i ublažava upale.

Povećanje inzulinske osjetljivosti je ključan mehanizam kojim cimetovo ulje pomaže spriječiti debljanje, odnosno ukloniti višak kilograma.

Inzulin je hormon odgovoran za metaboliziranje ugljikohidrata i masti tako što omogućuje glukozi da uđe u krv i pretvori se u energiju.

Kada tjelesne stanice prestanu reagirati na inzulin, odnosno kada nastupi stanje koje se naziva inzulinska rezistencija, tijelo počinje pohranjivati masti umjesto da ih sagorijeva.

Posljedica je dobivanje na težini i otežano gubljenje viška kilograma, kao i porast šećera u krvi.

Primjena eteričnih ulja u službi vitke linije


Gubitak težine obično se postiže udisanjem odabranih mirisa, prije i nakon obroka, tijekom dana. Evo kako ćete najlakše “poslati” mirisne molekule eteričnih ulja do moždanih centara.

Nanesite par kapi ulja na čist i suh ručnik ili salvetu tako da ga možete udisati kad god poželite.

Nakapajte nešto omiljenog ulja po jastuku i posteljini neposredno prije spavanja.

Upotrijebite raspršivač ili mirisnu svjetiljku i ispunite sobu željenim mirisom.

Dodajte 5 kapi odabranog ulja u toplu kupku i provedite se u kadi pola sata.

Miješanje eteričnih ulja omogućuje spajanje najboljih terapijskih i mirisnih odlika dvaju ili više ulja.

Kad počnete eksperimentirati s različitim eteričnim uljima, naučit ćete kako ih kombinirati da biste ostvarili najbolje rezultate.

Postoji nekoliko provjerenih kombinacija ulja koje suzbijaju apetit i potiču sagorijevanje kalorija.


• Smjesa za suzbijanje apetita

Smiješajte 40 kapi ulja mandarine, 20 kapi ulja limuna i po 12 kapi ulja metvice i đumbira. Nakapajte par kapi smjese u difuzer.


• Anticelulitna smjesa

Smiješajte 10 kapi grejpa, 5 kapi ružmarina i po 2 kapi metvice, čempresa i đumbira. Smjesu ulijte u ¼ šalice bademovog ili drugog temeljnog ulja.


• Kupka za pomlađivanje

Nakapajte po 5 kapi ulja naranče, limuna, grejpa, sandalovine i đumbira u toplu kupku. Provedite u vodi oko pola sata.


• Kupka za ubrzavanje metabolizma

U toplu vodu za kupku ulijte 2 jušne žlice jojobinog ulja, po 10 kapi ulja ružmarina i čempresa i 8 kapi grejpovog ulja. Potom se namačite u kadi do pola sata.


• Masaža za susprezanje žudnje za slatkim

U ½ šalice maslinovog ulja ulijte 80 kapi ulja komorača, 40 kapi bergamota i 24 kapi pačulija. Masirajte ovom smjesom područje trbuha da biste smanjili žudnju za hranom.


• Masaža protiv masnih naslaga

U ¼ šalice bademova ulja umiješajte po 5 kapi ulja grejpa, limuna i čempresa. Masirajte tom smjesom područja na kojima su se nataložile masnoće.



Izvori korišteni u ovom članku uključuju:
http://www.naturallivingideas.com/
http://www.grassfedgirl.com/
http://essentialoilbenefits.com/





ponedjeljak, 30. srpnja 2018.

Slatka kraljica ljeta - 5 dobrobiti lubenice

srpnja 30, 2018
 Onaj tko je ikada kušao lubenicu taj zna što anđeli jedu.“ - Mark Twain


 Ništa tako savršeno ne osvježava za vrućeg ljetnog dana kao lagano ohlađena kriška lubenice.

Iako mnogi misle da je lubenica voće, ona je zapravo povrće srodno krastavcu, tikvici, buči i dinji jer spada u istu porodicu poznatu pod nazivom Cucurbitaceae.

No lubenica, koja sadrži čak 92 posto vode, puno je više od običnog ljetnog osvježenja.

Naime, u onih preostalih 8 posto krije se obilje nutrijenata i antioksidansa.

Baš kao i rajčica, svoju intenzivnu crvenu boju lubenica može zahvaliti sastojku likopenu.

Riječ je o moćnom karotenoidu koji sprečava oštećenja na stanicama koja nastaju djelovanjem slobodnih radikala.

Također, lubenica spada među alkalne namirnice, što je još jedna od njezinih brojnih prednosti za zdravlje.



5 dobrobiti lubenice


1. Jača srce i pomaže kod hipertenzije   


Lubenica podiže razine kalija i magnezija u organizmu, čime se normalizira krvni tlak te smanjuje rizik od srčanog i moždanog udara.

Ovo povrće ima snažna protuupalna svojstva te pridonosi zdravlju i elastičnosti vaših krvnih žila. Zdravom i snažnom srcu pogoduje i likopen, kojim lubenica obiluje.

Istraživanja su pokazala da lubenica brzo podiže imunitet osoba koje su dugo izložene stresu.

Također, konzumacijom ove ljetne namirnice koja stimulira imunosni sustav ubrzat ćete oporavak nakon prehlade ili neke druge bolesti.


2. Smanjuje rizik od raka, dijabetesa i Alzheimerove bolesti


Zahvaljujući obilju vitamina C i A, koji imaju snažno antioksidativno djelovanje, lubenica je vaš saveznik u borbi protiv raka.

Likopen iz lubenice dokazano smanjuje rizik od nastanka raka prostate, raka dojke, raka debelog crijeva…

Također, lubenica obiluje i specifičnim sastojkom L-citrulinom, koji se u organizmu pretvara u L-arginin. Riječ je o esencijalnoj aminokiselini potrebnoj za regulaciju glukoze i sintezu dušikova oksida.

Zahvaljujući tome osobe koje konzumiraju lubenicu imaju snažniji imunosni sustav te manji rizik od dijabetesa.

Vitamini prisutni u lubenici također smanjuju rizik od pojave artritisa i Alzheimerove bolesti.


3. Topi kilograme te štiti zglobove i mišiće


Želite li i ovoga ljeta sačuvati dobru liniju, konzumirajte lubenicu bilo u obliku smoothieja, deserta ili osvježavajuće voćno-povrtne salate.

Naime, osim što obiluje vodom te izvrsno osvježava vaš organizam, lubenica u količini jedne šalice sadrži svega 46 kalorija, što je čini odličnim odabirom za sve one koji paze na svoju liniju.

Pokazalo se i da lubenicu trebaju što češće jesti i sportaši kao pomoć kod bolnih mišića i istegnuća.

Zahvaljujući obilju vitamina C, lubenica ubrzava i zacjeljivanje rana i porezotina te ublažava oštećenja zglobova, ligamenata i tetiva, kojima su sportaši često izloženi.



4. Sprečava pojavu bubrežnih kamenaca i gihta


Lubenica djeluje kao pravi diuretik - ona potiče proizvodnju urina te čišćenje cijelog mokraćnog sustava.

Voće i povrće poput lubenice koje obiluje mineralom kalijem uvelike pridonosi detoksikaciji i eliminaciji otpada iz organizma te na taj način sprečava taloženje pijeska i pojavu bubrežnih kamenaca.

Zahvaljujući eliminaciji toksina, lubenica smanjuje i rizik od nastanka gihta.

Zahvaljujući obilju vode i blagotvornom učinku na probavu, lubenica pomaže i kod proljeva te smanjuje nadutost.


5. Štiti zdravlje očiju te ima anti-age učinak


Redovitom konzumacijom lubenice opskrbit ćete svoj organizam dovoljnom količinom vitamina A i C, koji su pravi saveznici zdravlja vaše kože te imaju anti-age učinak.

Također, beta-karoten što ga lubenica sadrži štiti vaš vid.

Naime, taj oblik vitamina A igra važnu ulogu u sprečavanju pojave makularne degeneracije, koja pogađa sve veći broj starijih osoba i koja u konačnici može dovesti i do sljepoće.    



Izvori korišteni u članku uključuju:
https://draxe.com
http://www.realfoodforlife.com