Brza i zdrava hrana,recepti

srijeda, 30. kolovoza 2017.

Baklava

SASTOJCI
3x 400g tankih kora za baklavu
1 kg oraha
5-6 kašika šećera
400g maslaca
100ml ulja
za agdu



PRIPREMA
– Orahe samljeti ,a jednu četvrtinu ostaviti krupnije.Dodati im šećer i sve dobro izmješati.
Maslac i ulje otopiti u šerpici i pokupiti pjenu.Držati stalno na vrućoj ringli ,a pritom paziti da ne promijeni boju.Važno je da se kore prskaju vrućim maslacem jer baklava bude hrskavija.
Uzeti veliki duboki pleh od rerne i prema njemu isjeći kore.Ostaviti jedno sedam-osam kora i pokriti ih folijom da se ne suše.
– Pleh pomastiti maslacem i početi slagati baklavu,tako što redamo pet do šest kora i svaku
poprskamo mješavinom ulja i maslaca. Pospemo tri do četiri kašike oraha po složenim korama.Ponovo jednu koru složimo pa pomastimo maslacem i stavimo drugu koru pa i nju pomastimo(ja sam radila čajnim kašikicama i to po dvije na svaku koru).Na treću koru idu opet orasi bez maslaca.I tako dok ima kora. Ja sam iskoristila i trake koje su mi ostale dok sam mjerila pleh.
– Kada smo potrošili orahe i kore radimo završni sloj od kora koje smo ostavili na početku.U zdjelicu uspemo vode i malu kašikicu ulja i četkicom mažemo svaku koru i slažemo ih jednu na drugu.
Kako stavimo koju lagano ih rukama pritisnemo i opet kora pa voda i tako dok se ne potroše.
– Tako složenu baklavu pažljivo izrežemo na željene komade i lagano kašikom prelijemo sa ostatkom maslaca i ulja da sva bude fino natopljena.Pečemo je u prethodno zagrijanoj rerni na 170 stepeni dva sata.Ja sam nakon sat vremena smanjila na 150.Važno je da baklava fino porumeni ,ali treba paziti i da se ne pretjera.
– Kada je baklava stavljena u rernu kuhamo agdu.Šećer istresti u duboku šerpu i nasuti vode dva prsta iznad šećera .Dodamo i kriške limuna i na jakoj vatri pustimo da zavrije.Odmah smanjimo temp.na srednje i kuhamo još 15 minuta.Ugasimo ringlu i neka agda stoji na njoj dok se baklava ne ispeče.
– Ispečenu baklavu izvadimo iz rerne i ostavimo da se hladi 10 minuta. Kutlačom za supu sipamo agdu po baklavi .Prvo tri kutlače pa ostavimo da upije,pa opet tri i da upije .Sve to radimo polako u tankom
mlazu.Opet je zalijemo i to u količini da nam ostane jedna trećina agde.Tada baklavu vratimo u rernu koja je još mlakasta.Neka tu odstoji jedan sat.Na kraju je zaliti preostalom agdom.Ostaviti je na sobnoj temp. da se potpuno ohladi. Kada je ohlađena prekriti je folijom i neka prenoći van frižidera(ja sam je
ostavila u špajz).Tek sutradan je spremite u frižider.


Važno je:
– da maslac prilikom prskanja po korama bude uvijek vruć
– da završne kore idu jedna na drugu i da se mažu samo sa vodom ,jer se prilikom zaljevanja sa
agdom neće izvrtati na gore i biće kao na slikama
– da se agda sipa strpljivo i polako poštujući proces ,jer će onda krajnji rezultat biti odličan
– da se baklava ohladi na sobnoj temp.jer se onda šećer neće kristalisati
NAPOMENA
Ova količina se može naravno smanjiti čak i na trećinu.Ja sam pravila ovoliko jer baklavu uglavnom
podijelim tj odnesem i na poklon!
Posluživanje
Poslužiti dobro ohlađenu ,a najbolje uz kafu !
gorapress.net

Nema komentara:

Objavi komentar